متون عمومي
1398/4/9 یکشنبه

راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه

مقدمه

کتابخانه بیمارستان آیت الله طالقانی در راستای اهداف آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان، به ارائه خدمات می پردازد. این خدمات شامل خدمات مرجع و امانت، اطلاع رسانی و مشاوره پژوهشی می باشد که به دانشجویان، اعضای هیأت علمی، پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمانی، پرسنل و پژوهشگران ارائه می شود.

 

استفاده از منابع چاپی

1.     استفاده با راهنمای کتابخانه: دانشجویان و سایر مراجعین محترم می‌توانند با استفاده از راهنماهای درج شده بر قفسه‌های کتاب به محل منابع مورد نیاز راهنمایی ‌شوند.

 

2.     پرسش از کتابدار: چنانچه دانشجوی جدیدالورود هستید و یا به راحتی منابع مورد نیاز خود را نمی یابید حتماً از کتابداران بخش مرجع و امانت راهنمایی و کمک بگیرید. شایان ذکر است با انجام مصاحبه مرجع موفق امکان دسترسی به منابع دقیق تر ایجاد می شود.

3.      استفاده از OPAC: با استفاده از پایانه های جستجو می تواند به جستجوی منابع مورد نیاز در برنامه کتابخانه بپردازید. دسترسی این بخش به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است و از طریق وب سایت با کلیک بر گزینه فهرست آنلاین کتابخانه های دانشکده علوم پزشکی آبادان این امکان فراهم شده است. در این بخش فرد با انتخاب کلیدواژه، نوع مدرک و سال نشر به لیست منابع و اطلاعات آنها دسترسی پیدا می کند.

 

استفاده از منابع الکترونیکی

روش اول: برای دسترسی به منابع الکترونیک، وارد پورتال دانشکده به آدرس Abadanums.ac.ir وارد شوید و سپس به بر کتابخانه دیجیتال کلیک کنید. پس از ورود به محیط کتابخانه دیجیتال، بر روی لوگو منبع مورد نظر کلیک کنید.

روش دوم:  Diglib.abadanums.ac.ir را وارد کنید و صفحه کتابخانه دیجیتال را مشاهده می کنید. در این پورتال راهنمای منابع الکترونیکی نیز قایل مشاهده است.

*جهت استفاده بهتر از منابع از راهنماهای موجود و راهنمایی کتابداران می توانید بهره مند گردید.

 

 

انجام مشاوره پژوهشی

دانشجویان و پژوهشگران محترم می توانند به کتابدار مراجعه نمایند و سؤالات خود در زمینه تدوین پروپوزال، روش تحقیق، جستجو در پایگاه های اطلاعاتی و ... را مطرح نمایند.

دریافت فایل راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه

بيشتر
رویداد ها
تعداد بازديد اين صفحه: 415
تعداد بازديد کنندگان سايت: 108528227 تعداد بازديد زيرپورتال: 339124 اين زيرپورتال امروز: 55 سایت در امروز: 34605 اين صفحه امروز: 1